Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Iv
Ivo W - 21-09-2021 18:48:21
Auto & Vervoer

Klacht over anwb privatelease.

Ja, dit is gewoon het risico wat elke consument bij elke overeenkomst loopt. prijzen kunnen stijgen en dalen. de prijs die betaald moet worden, is de prijs die geldt op het moment dat de overeenkomst gesloten wordt. 

u gaat toch ook niet bij de supermarkt zeuren met uw kassabon van vorige week, omdat er een aantal producten op staan die deze week in de aanbieding zijn?

en ook de tv, laptop of wasmachine die nu het nieuwste en hipste model is, zal over een paar maanden niet meer het neusje van de zalm zijn en bij de meeste winkels voordeliger worden.

omgekeerd kan het ook zijn dat u als consument juist een leuke aanbieding koopt van een product wat volgende week of volgende maand duurder is. of u sluit een overeenkomst met een installateur die over 2 maanden werk bij u komt verrichten tegen een uurtarief van 50 euro. en die installateur is zo druk dat hij besluit voor nieuwe overeenkomsten zijn uurtarief te verhogen naar 60 euro. u verwacht dan toch ook de diensten geleverd te krijgen voor de oude overeengekomen prijs? en niet dat u moet bijbetalen omdat het in de tussentijd duurder is geworden?

het goedkoper en duurder worden werkt twee kanten op. soms heb je er als consument nadeel van, meestal heb je er echter voordeel van (want gemiddeld genomen worden de meeste producten door inflate na verloop van tijd steeds duurder).