Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

hutch
hutch - 10-10-2021 14:42:15
Huishouden & Energie

Kosten retour seats and sofa's

https://wetten.overheid.nl/bwbr0005290/2021-07-01" target="_blank">artikel 21 bw7 lijkt mij toch wel duidelijk in dit geheel:

"1 beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
.........
2 de kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht."

de verkoper (s&s) verkoopt een artikel welke niet (bepaald) aan de overeenkomst beantwoordt.
er wordt terecht een beroep gedaan op de garantie.
waarom zou de klant nu wel de kosten moeten dragen om het artikel gerepareerd te kunnen krijgen, dus het brengen naar die winkel?
de wet maakt geen uitzondering voor s&s en/of situaties.

een betrouwbaar bedrijf zal zich niet verschuilen achter allerlei (onzin) smoesjes en haar verantwoording wel nemen.
uiteraard is dit bedrijfje bij geen enkele branchevereniging aangesloten, waardoor de 'klant' zich dient te wenden bij een kantonrechter om haar gelijk te krijgen.

dit laatste noemt men 'demotiverend optreden', zoals al (vele) jaren gebruikelijk is bij dit bedrijfje.