Rapporteren
Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.
Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.
Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:
Veiligheid kvk bij verzoek om ubo registratie
een verzoek van kvk lijkt me vrijwillig en niet verplicht.
en dan wettelijke verplichting.
denk dat de bevoegdheden duidelijk moeten zijn.
zijn de ingeschreven als bestuur verantwoordelijk en verder niets is dat gewoon die mensen.
maar als een club een kantine heeft met omzet en inkoop?
en ze dat zelf mogen doen?
zijn er niet bij kvk ingeschreven personen die zaken mogen regelen en kopen/verkopen?
en ik denk dat vele nu enkele bestuurders aanmelden waar de gegevens al bekend zijn en gewoon doorgaan.
controle is lastig en fraude bleef mogelijk.
net als tot 10 jaren bewaren?
wat als ik kom te overlijden en ze nog 9 jaren mogen wachten op nieuwe in te schrijven?
na dit eenmalig invoeren maar ik weet hoe vaak stichtingen en verenigingen nog jarenlang op verdwenen personen bleef staan.
bedoeld om fraude te bestrijden, prima plan maar uitwerking?
ook weet ik dat afgelopen 40 jaren vele kvk kantoren verdwenen zijn, en oudere niet altijd digitaal thuis zijn om de nieuwe bestuurders door te geven!
een goed plan maar gezien de vermoedelijke uitvoering en tijd zal het volgens mijn alleen maar veel duur papierwerk opleveren en nauwelijks iets aan de bestrijding van fraude doen.
en wat doen we met mensen die een buitenlandse legitimatie hebben en geen bsn op staat?
vooral in de grensstreek is dat een ramp.
naast de kvk medewerkers die wel eens slordig zijn heb ik mijn twijfels over ubo....
een afkorting waarbij je het woordenboek moet raadplegen voor wat het nu precies betekende.
ik denk dat als 1 persoon dit doorgeeft voor de gehele stichting dat je geen boete kreeg.
vooral als je oudere hebt die over enkele jaren dement of overleden is?
als er 1 persoon bevoegd is lijkt mijn meer dan voldoende.