Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 09-11-2021 15:28:51
Geldzaken & Recht

Retourneren laptop mm

Dit is een boeiende en weer iets van de media markt. wettelijk kunt u binnen 14 dagen en dat heeft u gedaan een artikel zonder opgave van reden terugzenden. er behoeft dan helemaal geen sprake te zijn van reparatie of wat dan ook.

op basis van uw melding van een defect heeft men het retourneren kenneijk opgepakt op basis van de geldende consumentenwetgeving m.b.t. de verplichting van de verkoper om gratris te repareen.

ik maak uit uw vraag op dat men nu meldt dat men de laptop niet retour kan nemen omdat er schade zou zijn.  en men geeft u dus nu te kennen dat ze de laptop niet retour kunnen nemen?  uiterst merkwaardig maar nu komt wel het punt aan de orde wat dan de schade zou zijn en wie dan de oorzaak is van die schade. en dan wordt het heel lastig want indien de schade zou zijn ontstaan tijdens het retourzenden bent u degene verantwoordelijk is voor juiste terugzending. en dan is het van belang om dit soort zaken altijd verzekerd retour te zenden en het lijkt mij dat u dat helaas niet heeft gedaan.

hoe dan ook, de laptop is en blijft uw eigendom en kunt u het apparaat dus terugeisen. verder is het als hiervoor uitgebreider toegelicht een lastige kwestie.
maar ja, dit is m.b.t. mm niet helemaal vreemd.

naast al gegeven verwijzingen geef ik u er nog meer m.b.t. de wetgeving en ook hoe u ook verder nog zou kunnen handelen naast het terugvorderen als al genoemd. m.b.t. het defect aan knoppen heeft u dus recht op gratis reparatie en het nu onduidelijk of men dat doet. men behoeft die reparatie dan niet vooraf te melden, repareren is hun wettelijke plicht (tenzij er andere schade aantoonbaar is na retourontvangst.)