Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 03-12-2021 10:34:36
Winkels & Webshops

Ik heb vorige week een meubel besteld(x2) waarvan de webwinkel 'per ongeluk' verkeerd adverteerde met een type stoel met koudschuimvulling hr, ipv polyether en een levertijd van 10 werkdagen ipv 14-20 weken.

Aanvullend op een al gegeven verwijzing m.b.t. annuleren hetgeen ook het enige is dat u ook naar mijn mening het beste kunt doen :  https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop-of-nep-shop#:~:text=%20je%20kunt%20op%20twee%20manieren%20eenvoudig%20controleren,meestal%20kun%20je%20het%20logo%20vinden...%20more%20" target="_blank">https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-in-china-let-op-de-valkuilen?mt=2e743c0d124aedd6883b788b4e7aa1cb985f34e03700cf6143bdefd5cc7a478c&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=pol-2019-11-21&utm_content=pol-2019-11-21&utm_term=" target="_blank">https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- 


daarbij hoop ik voor u dat u nog niet heeft betaald omdat terugvorderen mogelijk op problemen kan lopen. u kunt overwegen om het bedrijf zelf in gebreke te stellen wegens het niet kunnen nakomen van uw bestelling op basis van een door hen zelf gemaakte fout, men kan de overeenkomst immers niet nakomen) (en daarbij dan ook indien u al heeft betaald dat geld terug te vorderen. zie dan https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is dit te benutten dat u dan in eerste instantie ca. € 10,00 aan porto zal kosten https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/

het is m.i zinnig om dit ook voorte leggen bij de gratis service van de consumentenbond http://www.klachtenkompas.nl" target="_blank">www.klachtenkompas.nl en m.b.t. de handelwijze is ook deze mogelijuk iteressant voor u: https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/16915/melden-bij-consuwijzer-loont" target="_blank">https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/16915/melden-bij-consuwijzer-loont