Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sw
swat1500 - 21-12-2021 16:23:02
Huishouden & Energie

Mag wederverkoper naar fabrikant verwijzen

Nee, een leverancier/wederverkoper hoeft geen onderdelen op voorraad te houden en te kunnen leveren voor zaken die hij heeft geleverd aan de klant. dat is namelijk onmogelijk. een bedrijf als media markt (als voorbeeld) zou dan voor elk artikel dat zij verkoopt vervangingsonderdelen in voorraad moeten houden dat zou gigantische opslag locatie's vergen en een gigantische adminstratie om bij te houden welk onderdeel bij welk apparaat hoort.
de leverancier moet wel garantie bieden. hoe deze garantie vorm wordt gegeven (reparatie in eigen beheer met bestelde onderdelen of door de fabrikant of een derde)  mag de leverancier zelf uitmaken als de klant maar weer een werkend produkt krijgt.

in dit geval bent u zelf gaan sleutelen aan het apparaat en daarbij een onderdeeltje kwijt geraakt. dat valt in de regel niet onder een garantie bepaling en hoeft de wederverkoper dus niet voor u op te lossen.
ook de fabrikant is tot niets te verplichten en hoeft ook op zijn beurt geen onderdelen op voorraad te houden.

u zult dus inderdaad zelf een creatieve oplossing moeten vinden of een nieuwe kopen. wellicht kunt u via marktplaats en defect exemplaar scoren en het onderdeeltje daaruit halen.