Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sira
sira - 23-12-2021 23:12:18
Huishouden & Energie

Leverancier dakkapel komt afspraken reparatie niet na

U stuurt ze een brief met een uiterste datum waarbinnen zij het opgelost moeten hebben, bijv. eind januari. tevens stelt u ze aansprakelijk voor alle schades die mogelijk kunnen ontstaan en die het gevolg zijn van hun nalatigheid. ook stelt u in de brief dat wanneer zij het niet voor die datum hebben opgelost of zelfs hebben gereageerd dat u de werkzaamheden zult uitbesteden aan een andere partij, maar dat de kosten hiervan voor hun (hun = de dakkapelleverancier) rekening zullen komen, alsook de eventuele gerechtelijke of buitenrechtelijke kosten en dat hier in rechte geen beroep op kan worden gedaan.

deze brief stuurt u ze per gewone post en per e-mail, dit geeft u ook aan in de brief en de e-mail (verzonden per gewone post en per e-mail). u kunt zelfs in de brief vermelden dat u een kopie naar uw jurist cq advocaat heeft gestuurd.

later kunt u altijd nog een aangetekende brief sturen. een aangetekende brief kunnen ze weigeren, maar een gewone brief en een e-mail komen altijd binnen.

in de tussentijd kunt u eventueel contact opnemen met das, die doen tegenwoordig ook losse zaken of u moet een andere jurist weten, misschien bent u lid van vereniging eigen huis en vraag het hun.

hoort u de hele maand januari niets, dan stuurt u weer een brief en e-mail (aangetekend of niet) en refereert aan de inhoud van bovenstaande brief en dat u ze nog eenmaal in de gelegenheid wilt stellen te reageren of het op te lossen. daar maakt u een week van.
gebeurt er dan nog steeds niets, dan weet u dat er geen reactie meer zal komen en kunt u de zaak uit handen geven, maar u heeft dan in ieder geval het voorbereidende werk gedaan en dat scheelt u in de kosten.
in principe kunt u de aannemer vragen het op te lossen, maar u moet de rekening van hem wel betalen en dan komt u in het traject dat u een vordering heeft op de dakkapeleverancier en deze vordering kan via een deurwaarder.

bewaar alle correspondentie (brieven + e-mails) goed, desnoods print alles uit, want u heeft die correspondentie in het slechtste geval nog nodig als bewijs, bijv. bij de deurwaarder.