Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

me
mein33 - 26-12-2021 10:14:53
Winkels & Webshops

Online winkel levering belofte

door marcelp71 24 dec. 2021 heel vaak (en ook nu weer recent) krijg ik te maken met online webshops die beloftes maken over leveringsdatums. om daarna te wijzen naar de post als boosdoener als de levering niet op tijd binnen is.

vanwege de corona-pandemie bestellen wij zo goed als alles bij webshops en in 99% van de gevallen wordt er netjes en op tijd geleverd.
incidenteel komt de bestelling een dag later, maar meer dan dat is er in ons geval niet aan de hand. denkelijk is dat ook afhankelijk van waar men woont.

mede gelet de huidige winkelsluitingen is het aantal webshop bestellingen enorm gestegen en ook dat kan vertraging in de bezorging geven.
op zich is het al verbazingwekkend dat er vandaag besteld en morgen thuis geleverd kan worden.
m.b.t. deze toezegging maakt de webshop afspraken met de vervoerders, maar het is aan de vervoerder om de afspraken na te komen.
niet tijdig en volgens afspraak leveren is dus te wijten aan de vervoerder en niet aan de webshop, als de webshop tenminste op de besteldag voor verzending/aanlevering heeft zorggedragen.

nimmer vertrouwen op gedane beloften, van welke aard dan ook, want 'veel beloven doet veel goedgelovigen in vreugde leven' en de teleurstelling over het niet na (kunnen) komen van de gedane belofte brengt veel verdriet, onbegrip en soms zelfs woede bij de zich gedupeerd voelende.

"het komt zoals en wanneer het komt, maar het belangrijkste (in dit geval) is dat het ook daadwerkelijk komt."