Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 10-01-2022 22:39:38
Winkels & Webshops

Mag een bedrijf mijn order die 8 weken in bestelling is zomaar annuleren?

Ja dat kan en mag indien men om aantoonbare reden niet tijdig kan leveren. en als al gezegd zijn er bij diverse verkopers leveringsproblemen omdat zij zelf door corona en transportproblemen niet geleverd krijgen of later dan verwacht (overmacht!). u had eventueel dan zelf reden gehad om te annuleren en zie daarover https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/levertijd-bestelling" target="_blank">https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/levertijd-bestelling.   

u krijgt uw geld terug. indien u het er toch niet mee eens bent en van mening bent/blijft dat de leverancier in deze een wanprestatie levert, zie dan dit: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ , maar naar mijn mening zal een civiele procedure  m.i in deze geen succes hebben en u alsdan onnodig meer geld kosten. 

wedervraag: waarom heeft u het meubel niet inclusief plaatsen besteld/gekocht? (er vanuitgaande dat dat ook mogelijk was, al in november was er sprake van problemen met leveringstermijnen).