Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 12-01-2022 10:00:44
Vakantie & Reizen

Thomascook nog steeds niet terug betaald.

in beginsel heeft u iets betaald voor een dienstverlening die niet wordt verleend en  kunt u bij uitblijven van de reacties  actie neme nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. zie voor info daarvoor https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ die u naar mijn mening moet richten aan artemis tours, dat is de dienstverlener en voorzover ik kan nagaan is die niet failliet. adres: https://www.bing.com/local?lid=yn8000x500169365&id=yn8000x500169365&q=artemis+tours&name=artemis+tours&cp=50.851009368896484%7e5.7003397941589355&ppois=50.851009368896484_5.7003397941589355_artemis+tours" target="_blank" data-h="id=serp,5492.1">wilhelminasingel 40, 6221 bk maastricht 043 325 5278 (aannemen dat u deze bedoelt). het lijkt mij dat dat ook de reden is dat sgr tot op dit moment niet vergoed omdat, als al gezegd artemis tours  niet failliet is.

meld uw vraag ook aan bij https://www.maxmeldpunt.nl/" target="_blank">https://www.maxmeldpunt.nl/ omdat men (hun ombudsman) vooral ook daar ingaat op problemen van consumenten met reisorganisaties als een reis niet is uitgevoerd. 

 en zie: juridisch advies volgens kassa:

voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:


- het juridisch loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl/" target="_blank">https://www.juridischloket.nl


- consuwijzer, het consumentenloket van de autoriteit consument en markt (acm), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl/" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl