Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 23-02-2022 16:07:38
Computers & Telefonie

Extra kosten reperatie mobiel

U heeft niet gevraagd om reparatie van een barst. nu is het ook niet de eerste keer dat er over dynafix dergelijke klachten komen.

naar mijn idee kunt u, deels gebruik makend van de tekst van deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ stellen dat u duidelijk heeft gevraagd om reparatie van hetgeen u heeft aangegeven, een witte balk en ik sluit ook niet uit dat in deze kwestie m.b.t. garantie geen acht wordt geslagen op de wetgeving. dat geldt indie xiaomi ook degene is waar u de telefoon heeft gekocht. en naar mijn mening, als de regels van de verkoper zijn zoals u stelt zal men dan toch gratis moeten repareren. maar ja, dat is mijn mening.  ik kan de gedachten gank van @juliomariner in deze ook volgen. 
zie voor verdere info: 


https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn" target="_blank">https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn


 


https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten


https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product" target="_blank">https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product


 


 


 en de letterlijke wetgeving: 

http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html" target="_blank">www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html


 


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html" target="_blank">www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html


 


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/20.html" target="_blank">http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/20.html   en evt verder t/m art 25


 


en zie eventueel ook deze achtergrond info:  https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/" target="_blank">https://www.klachtenkompas.nl/ van de consumentenbond en bij http://www.consuwijzer.nl/" target="_blank">www.consuwijzer.nl van de acm