Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 12-04-2022 15:03:54
Elektronica & TV

Niet terugnemen van nieuwe waterkoker

Helaas, u heeft wel is waar binnen de wettelijke bedenktijd uw klacht kenbaar gemaakt en zou in beginsel recht hebben op terugzending indien het niet bevalt. en dat kan zelfs dan zonder opgave van reden. het apparaat is echter gebruikt en ik kan mij de reactie van hen ook voorstellen, zeker ook gelet op het gegeven dat waterkokers meer lawaai kunnen maken dan dat u had verwacht. strikt formeel kan ook nog worden gesteld dat u de koker niet binnen de 14 dagen als wettelijk is vastgesteld heeft teruggezonden.

hoewel ik betwijfel of nadere actie resultaat heeft, gelet op de dan ook mogelijk voorkomende kosten verwijs ik u toch naar  informatie waaruit is af te leiden dat u alsnog kunt proberen met het stellen stelt dat men in gebreke is om de wetgeving m.b.t. het kunnen terugzenden na te leven en dat het toch normaal is dat een aankoop wel getest kan worden. de info: https://www.overeenkomsten.nl/blog/binnen-hoeveel-dagen-aankoop-retourneren-of-terugsturen/" target="_blank">binnen hoeveel dagen aankoop retourneren of terugsturen? – juridisch weblog (overeenkomsten.nl) . ontbinden omdat het niet zou deugen resp. niet conform zou zijn kan niet. het apparaat is niet dfect.

samengevat betekent dat, dat u een in gebreke stelling stelling zou kunnen doen met herhaald dan de melding dat u meteen naa aankoop melding heeft gemaakt en het toch normaal is dat een aankoop getest wordt. indien men toch negatief reageert zou verder procederen dan een optie zijn maar herhaald, het is dan aan een rechter om te bepalen of dat tot succes leidt. proberen kan altijd en daarom: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/?msclkid=f208de4ba69d11ec9a657d17111d9788" target="_blank">voorbeeldbrief-ingebrekestelling. heeft de verkoper een keurmerk met daaraan verbonden een geschillenregeling, benut die dan (maar is ook mogelijk niet gratis indien de uitslag voor u negatief is).