Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 22-04-2022 17:08:02
Geldzaken & Recht

Kassabon supermarkt

Een lastige kwestie. ik neem aan dat u het hoofdkanoor van jumbo heeft benaderd. hoe dan ook dient u naar mijnn mening een correctie kassabon te ontvangen. het probleem hier zal echter wel de bewijslast zijn. in die gevallen dat ik zelf on-line bij een andere grootgrutter bestel (of mijn eega) kijken wij altijd na bij levering of alles klopt alvorens te betalen aan degene die aflevert. bijzonder vind ik dat men kennelijk zelf bedragen heeft 'geshuffeld'' en kennelijk niet overeenkomen met de prijs waarvoor u heeft besteld. en dat kan en mag ook niet. maar wat te doen? u kunt zelf een ingebre stelling doen wegens niet naleven van de leveringsovereenkomst m.b.t. de prijsstelling en de incorrectie kassabon. ik geef u daarvoor zo enkele info. u kunt uw klacht ook neerleggen bij https://www.klachtenkompas.nl/?msclkid=63527bc5c24d11eca4526b3842430173" target="_blank">https://www.klachtenkompas.nl/?msclkid=63527bc5c24d11eca4526b3842430173 van de consumentenbond waar men uw klacht doorspeelt naar jumbo en in ieder geval er ruchtbaarheid wordt gegeven op hun site. als u geen lid bent krijgt u geen juridisch advies.
 m.b.t in gebreke zie deze : https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/?msclkid=bcf59224c24d11ecbd1499743011c2ba" target="_blank">voorbeeldbrief-ingebrekestelling om te benutten (achtergrond info https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en zie ook: juridisch advies volgens kassa:

voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:


- het juridisch loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl/" target="_blank">https://www.juridischloket.nl


- consuwijzer, het consumentenloket van de autoriteit consument en markt (acm), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl/" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl