Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Gr
Grunn1 - 24-05-2022 15:41:23
Geldzaken & Recht

Ziggo opzeggen ivm prijsverhoging kan ik dan ook vodafone zonder kosten opzeggen

Indien je een contract hebt bij ziggo voor bepaalde tijd kan je niet opzeggen indien de verhoging een inflatie correctie is. heb je een contract voor onbepaalde tijd kan je altijd je contract opzeggen met inachtneming van 1 maand opzegtermijn.

uit de algemene voorwaarden van ziggi:



als een wijziging niet aantoonbaar in het voordeel van de klant is, dan heeft de klant het recht om het abonnement kosteloos op te zeggen met ingang van de wijzigingsdatum. deze opzegging vindt via de klantenservice plaats en kan uiterlijk tot de wijzigingsdatum worden gedaan.






de klant kan het abonnement niet opzeggen als het een wijziging betreft die bij het afsluiten van het abonnement met de klant is overeengekomen, zoals een periodieke verhoging van tarieven op basis van de inflatie.

diezelfde voorwaarden zullen ook gelden voor vodafoon waarbij je tijdens een contract voor bepaalde tijd niet kan opzeggen als de prijsverhoging een inflatie correctie is. 
contracten van ziggo en vodafoon zijn afzonderlijke contracten die alleen extra voordeel bieden als je beiden hebt en je kan niet de ene opzeggen omdat je de andere opzegt tenzij je bij beiden een contract voor onbepaalde tijd hebt.