Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

vickyremant
vickyremant - 06-06-2022 18:16:15
Elektronica & TV

Wie heeft er klachten over rhinocamera?

Ik heb in december online een camera aangekocht bij rhinocamera.be. de camera is na veel e-mailverkeer na 5 weken nog niet toegekomen en het was niet duidelijk wanneer die wel zou toekomen. ik heb de bestelling geannuleerd en mijn geld terug gevraagd. ze gingen de bestelling blokkeren en mijn geld terug storten. na 2 weken was er nog steeds geen geld terug, dus ik vroeg hen om dit zo snel mogelijk in orde te brengen want het ging over veel geld (4083 euro), en ik begon er echt ziek van te worden. een dag of twee later kreeg ik een e-mail waar in stond dat het geld was overgemaakt. weer twee weken voorbij en nog steeds niets. ik vroeg een betaalbewijs en nu ineens hadden ze nog geen melding gekregen dat het pakket was geblokkeerd. ik vertelde hen dat dat geen reden is om mijn geld te houden en dat ze wettelijk verplicht zijn om mijn geld terug te geven. ik had zelfs nooit een verzendbewijs gehad omdat ze zogezegd in bulk verzenden dat ik pas een track and trace zou krijgen de dag van levering. dus voor tot zover ik wist, was er zelfs geen verzending gebeurd. ik heb inmiddels test aankoop laten sturen (zonder resultaat) en bij mastercard ook een terugvordering aangevraagd, ook zonder resultaat. ondertussen schrijf ik ook een review bij trustpilot over de gebeurde feiten en daar kreeg ik van hun uit meteen de vraag om die te verwijderen, waar ik niet op inging. maanden lang krijg ik antwoorden zoals "ik probeer het op te lossen", "het zit bij de accountsteam", "ik geef dit door aan mijn manager",... tot ineens ze mij over een paar weken die camera alsnog wilden bezorgen, desondanks de annulering en de smoesjes dat het moest uitgezocht worden met dhl. ik heb geweigerd, ook omdat ze mij zelfs geen wettelijke factuur konden voorzien. na dit hele gedoe krijg ik een e-mail van rhinocamera dat ik mijn geld niet terug krijg omwille van die review op trustpilot. zij willen mij nu aanklagen voor laster, maar er gebeurt wel niet veel. ik ben helemaal eerlijk in die review, ik heb alles op e-mail. ik heb hun ook geinformeerd dat deze aanklacht los staat van het feit dat ze mij nog steeds dat geld terug moeten geven, dat het niet aan hun is om te bepalen wat de schadevergoeding zal zijn moest ik veroordeeld worden.