Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Thecla58
Thecla58 - 01-07-2022 18:38:25
Geldzaken & Recht

Opgelicht via pakketautomaat

Dat dhl je naar de verkoper verwijst is helemaal correct. jij en de verkoper hebben een koopovereenkomst gesloten. met dhl heb jij helemaal geen overeenkomst. de verkoper daarentegen wel. jij moetje dus inderdaad tot de verkoper richten en hem aansprakelijk stellen voor het niet geleverde pricuect.
doe dit door middel van een brief en een aangetekende brief met handtekening voor ontvangst zodat je altijd een bevestiging hebt dat hij de brief ontvangen heeft. op de site van consuwijzer kun je voorbeeldbrieven vinden.

je hebt het over een track and trace code. ik neem aan dat je die van de ontvanger gehad hebt. dus daar heb je je verzendbewijs. overigens stopt, naar mijn weten, de verkoper niet het pakje in de kluis maar dat doet dhl. .

tip:
het schijnt dat sinds kort er op marktplaats ook koperbescherming is ingevoerd... volgende keer volgens dat principe laten versturen? wil de verkoper dat niet dan zou ik er nog niet over denken om bij die persoon iets te kopen.

nog even over een pakketautomaat... hier bij mijn lidl staat er sinds kort ook een. als dhl daar een pakketje voor mij in zou stoppen is het natuurlijk wel prettig dat ik weet bij welke bedrijf of winkel die pakketautomaat staat.

tot slot:
pas op met bedrijven, organisaties of personen van oplichting te betichten zonder dat je daar echt bewijs voor hebt.