Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 01-07-2022 19:12:38
Geldzaken & Recht

Opgelicht via pakketautomaat

Als u overtuigd bent dat er sprake kan zijn van oplichting, doe dan melding bij de politie. nadrukkelijk: melding omdat een aangifte die niet bewezen kan worden als strafbaar feit kan worden gezien. dat is ook aan de orde indien een opmerking m.b.t. oplichting op een site als deze en zie dat het wetboek van strafrecht art 262.

hoe dan ook is de verzender en daarmee de verkoper aansprakelijk voor het juist verzenden en ook voor het goed arriveren bij u en is het aan de verkoper om daar dhl voor aan te sprekenniet aan u en daarmee is die verwijzing door die verkoper absoluut onjuit. wat meldt men bij marktplaats hierover? hoe dan ook kunt u de verkoiper in gebreke stellen wegens niet nakomen van de verkoop aan u overeenkomst c.wq het niet leveren en zie dan: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  en is dit te benutten https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  en zie ook juridisch advies volgens kassa:

voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:


- het juridisch loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl/" target="_blank">https://www.juridischloket.nl


- consuwijzer, het consumentenloket van de autoriteit consument en markt (acm), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl/" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl.  en tenslotte deze:  https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu. meest voor de hand liggend herhaald, gelet op uw vermoeden: meld dit bij politie (geen aangifte doen, dat regelt men wel als men daar zelf dan aanleiding voor ziet).