Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ro
ronny530 - 02-07-2022 08:15:44
Geldzaken & Recht

Opgelicht via pakketautomaat

Zo te lezen heeft de verkoper het pakket wel in een dhl pakket automaat gedaan en zou ook bij een plaatselijke jumbo kunnen zijn geweest. het bedrijf de buren levert pakketautomaten aan winkels e.d. en plaatst die buiten de winkel zelf zodat de pakketautomaten 24/7 toegankelijk zijn. de track en trace code heeft de status 'opgehaald' gekregen en dat wil zeggen dat dhl het pakket uit de pakketautomaat heeft gehaald en het bezorgproces in is gegaan. als de verkoper het pakket zoals u verondersteld niet in de pakketautomaat had gedaan was de status 'opgehaald' niet verschenen omdat het pakket niet in de pakketautomaat aanwezig was. niet de buren veranderd de status maar dhl doet dat als het pakket daadwerkelijk is opgehaald. zodra het pakket bij u of een dhl afhaalpunt is bezorgd veranderd de status in 'bezorgd' of 'afgehaald' met daarbij een tijdstip. dhl is blijkbaar het pakket kwijt en dat is voor u en de verkoper een nare zaak want de verkoper zal dhl voor de vermissing aansprakelijk moeten gaan stellen. als u in uw communicatie de verkoper van oplichting o.i.d. beticht komt u niet veel verder want net zoals u heeft de verkoper middels de track en trace code bewijs dat het pakket in de pakketautomaat gedaan is. neem nogmaals contact met de verkoper op en vraag of die dhl om een vermissingsonderzoek te starten.