Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Su
SureshSa - 28-07-2022 16:25:42
Garantie & Verzekeringen

Waarom geeft samsung geen garantie op mijn tv?

Dank voor alle reacties.
het blijft een vreemde gang van zaken, ik heb bij een groot nederlands bedrijf gekocht dan mag ik toch wel verwachten dat zij dit oplossen? jullie geven aan dat ik dit van te voren had moeten controleren maar de verkopende partij bol.com kan en moet dit als verkopende partij toch controleren? waarom ben ik als consument hiervan de dupe. waarom moet ik eerst een hele juridisch onderzoek gaan doen voordat ik een tv koop? ik heb juist bewust bij bol.com gekocht om dit soort dingen te voorkomen en heb wel degelijk gekeken naar verglijkbare prijzen en aanbieders voor dit toestel en ik heb een marktconforme prijs betaald en zeker niet honderden euro's minder. 

samsung geeft 2 jaar fabrieksgarantie die je vervolgens nergens kan claimen.ik heb samsung nl of benelux  gevraagd dat als dit geen beneluxmodel is bij welke onderdeel van samsung ik dan terecht moet voor fabrieksgarantie?  het enige wat zij doen is verwijzen naar de verkopende partij, zij hebben er verder geen boodschap aan dat ik nu de dupe hiervan ben. er staan hele mooie teksten op hun site maar vervolgens doen ze helemaal niks. zij hebben toch de tv verkocht aan de verkopende partij en daar winst mee gemaakt. of het nu een benelux model is of niet.  zij moeten toch de verkopende partij aanspreken dat ze hun produkten op deze manier verkopen? voor mij nooit meer een samsung produkt en ik raad iedereen het ook af. 

el vidas geeft niet thuis, ze zeggen per mail dat ze nooit met bol.com zaken doen en hebben gedaan. maar tv-online is van hun en ze hebben nog meer bedrijven onder ander namen platte tv, hello tv, plaza tv. ik vind dat dit oplichting van consumenten is, ongelooflijk dat dit zomaar mag. voor mij ook duidelijk dat dit oplichters zijn en dat iedereen gewaarschuwd is. zoals in een reactie staat zou je een rechtzaak moeten beginnen maar ik heb de middelen daar niet voor. bol.com of samsung zouden dat  kunnen doen maar het is mij niet duidelijk waarom ze dit bedrijf niet aanspreken. 

ik heb inmiddels een coulance aanbod van bol.com ontvangen voor 60% van de aankoopprijs als kadobon maar dat vind ik veel te weinig voor een tv die ik 1 jaar en 9 maanden heb kunnen gebruiken, daar koop ik geen vergelijkbare toestel voor. en ik wil ook niks meer via bol.com kopen. je krijgt daar ook alleen gewone helpdeskmedewerkers aan de lijn die hier geen beslissing over kunnen nemen dus daar kom ik niet verder mee. ik overweeg een europese geschillencommissie in te schakelen, iemand daar ervaring mee? ik denk dat het ook weer tijd is voor een item van kassa, er zijn zoveel klachten hierover.