Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ne
neodutchio - 28-07-2022 19:27:42
Garantie & Verzekeringen

Waarom geeft samsung geen garantie op mijn tv?

er zijn ruim 49.000 winkeliers die op bol.com artikelen aanbieden. koop je iets bij zo'n externe verkoper? dan heb je daarmee een koopovereenkomst. en dus niet met bol.com.


bij bol.com loopt 56% van de verkopen via een externe verkoper. minder dan de helft komt dus nog van de winkel zelf. je herkent een externe verkoper doordat er bij het product staat ‘verkoop door’. de betaling gaat via bol.com, maar de bestelling ontvang je rechtstreeks van de externe verkoper.


de externe verkoper is verantwoordelijk voor klantenservice, garantie en teruggestuurde artikelen. als er iets is, neem je rechtstreeks contact op met de externe verkoper. je kunt ook de klantenservice van bol.com benaderen. die neemt dan namens de koper contact op met de verkoper.

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/externe-verkoop-via-bol-com#:~:text=zo%20werkt%20een%20verkoper%20via%20bol.com,-bij%20bol.com&text=je%20herkent%20een%20externe%20verkoper,klantenservice%2c%20garantie%20en%20teruggestuurde%20artikelen." target="_blank">bron.

als ik bij de media markt binnen loop en ik word aangesproken door de verkoper bij energie direct die mij een aanbod doet om over te stappen naar hun om in ruil een waardebon te krijgen, krijg ik dan stroom van media markt of van energie direct? 
als ik via marktplaats iets koop en in krijg iets niet of kapot geleverd, moet ik dan bij marktplaats zijn, of bij de verkoper?

ts word behoorlijk misleid door diegene die zeggen dat bol het aanspreekpunt is. dat is niet zo. bol is een platvorm waarop duizenden bedrijven hun producten aanbieden. het heeft dus geen nut om ts steeds maar naar bol terug te sturen.

als ik zoek op het kvk nummer van tv-online, dan kom ik uit bij asm-it in emmen. het kan zijn dat de eigenaren een nieuw bedrijf zijn begonnen, het kan ook zijn dat het kvk nummer doorverkocht is. wellicht kan dat nog een ingang zijn. mocht namelijk dezelfde eigenaar er nog achter zitten, dan kan via dat kanaal garantie geclaimed worden. echter ligt het er wel aan wat de oorzaak van de problemen zijn. als de tv non-conform is zal ts dit zelf moeten aantonen. als het hier gaat om een normale reparatie, dan is ts voor een deel verantwoordelijk voor de kosten. uitgaande van een economische levensduur van 5 jaar zal ts 2/5 deel zelf moeten meebetalen.
dan is het een simpele afweging of het gaat lonen om tijd en energie te steken in het zoeken naar de verkoper om dan een x bedrag uit te geven of om die 60% te accepteren die bol aangeboden heeft.