Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Su
SureshSa - 29-07-2022 10:34:55
Garantie & Verzekeringen

Waarom geeft samsung geen garantie op mijn tv?

Dank weer voor het meedenken allemaal. 
ik kom tot de volgende conclusies:
-we vinden het blijkbaar allemaal normaal dat een bedrijf vrij is om europese producten te verkopen maar dat er geen europese garantie wordt gegeven. el vidas was wel degelijk de eigenaar van tv-online, zie deze link: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/reacties/item/bolcom-lost-problemen-met-tv-niet-op-reactie-el-vidas-tv-online/
-dat bol.com en andere aanbieders producten mogen verkopen, winst maken en verder geen verantwoordelijkheid hebben. ik vind de vergelijking met marktplaats niet opgaan, ik doe zaken met bol.com: ik heb daar een account, ik betaal aan hun en ik krijg een factuur van hun. 
-er is een online economie opgezet en als ik daar als consument gebruik van maak krijg de schuld omdat ik de tv code's niet heb gecontroleerd, de aanbieder niet heb gecontroleerd en niet eerst heb ingelezen wat mijn juridische positie is. en dat het mijn eigen schuld is want had ik maar naar een stenen winkel moeten gaan.
-samsung 2 jaar fabrieksgarantie geeft en ook al gaat de tv kapot binnen 2 jaar niks doet. de tv is gekocht in nederland bij een nederlands bedrijf!

dat de consument dit allemaal moet weten is toch helemaal niet realistisch, ik koop een tv bij een betrouwbaar nederlands bedrijf en betaal daar een normale marktconforme prijs voor. bij het aanbod van bol.com verlies ik 250 euro waarde als ik een verglijkbare toestel ga kopen, nadat ik al 622 euro heb uitgegegeven. reparatie heb ik geinformeerd bij 2 bedrijven: dat kost ongeveer 300 euro als het aan het mainbord ligt en als het aan het beeldscherm ligt dan is reparatie niet mogelijk. 
op papier bestaan er misschien wel rechten maar om die rechten eventueel te krijgen moet je een rechtzaak starten wat belachelijk is. ik ga nog een klacht indienen bij de consumentenbond en nog informeren wat de europese geschillencommissie inhoudt. ik laat weten hoe dit afloopt.