Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ro
ronny530 - 11-10-2022 17:59:54
Huishouden & Energie

Stedin wil geen slimme meter plaatsen

Coolblue is geen partij in deze want zodra de zonnepanelen bij stedin aangemeld worden gaat stedin over tot gratis vervanging van de meter. er is door coolbue aan huis een schouw gedaan en daaruit bleek dat de aanleg en installeren van de zonnepanelen mogelijk was maar naar de meter wordt verder niet gekeken. met het geleverde zonnepanelen systreem is niets mis want die kan de opgewekte stroom naar het net terugleveren. de meter is waarschijnlijk van een teruglooprem voorzien en dat is zichtbaar aan cijfercode op de meter maar ziet er verder hetzelfde uit als een willekeurige draaischijfmeter. wel vreemd dat u bij het aanmelden geen melding heeft gekregen want op basis van de laatste zes nummers wordt bepaald of de meter voor terugleveren geschikt is. als u een oude meter met teruglooprem zou hebben had u direct een melding gekregen dat de betreffende meter niet voor teruglevering geschikt was. wie weet is de meter wel geschikt en dat kunt u zien als op een zonnige dag de draaischijf in de meter i.p.v. van links naar rechts andersom gaat draaien en de cijfers terug gaan tellen. mocht het zo zijn dat de draaischijf tot stilstand komt levert u geen stroom terug maar kost u ook niets want het telwerk staat ook stil. voor wat betreft stedin vind ik de houding wat stug omdat ook een digitale meter zonder uitleesfunctie geplaatst kan worden.