Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Re
Rechtvaardigheid - 21-10-2022 19:29:13
Geldzaken & Recht

Belafspraak ziekenhuis

Gelukkig gaat het hier in portugal heel anders. iedereen die de leeftijd van 60 jaar bereikt, moet om de 2 jaar een nieuw rijbewijs aanvragen. tevens moet er een medische keurings document overlegd worden, of je fysiek en geestelijk nog wel in staat bent om een auto te besturen. afgelopen wooensdag had ik hiervoor een afspraak in het dichtsbijzijnde hospital in loulé. deze afspraak was om 20.00 uur. om 20.05 trad ik de spreekkamer binnen. deze arts kende ik niet. hij vroeg eerst waar ik vandaan kwam, dan waar ik in nederland had gewoond. op zijn computer had hij de kaart van nederland voor zich. vervolgens hoeveel kinderen ik  had, hoe oud, wat voor werk ze deden? daarna  kwamen mijn kleinkinderen aan bod. wat voor werkzaamheden ik had gedaan. waar ik woonde in portugal, wat ik goed vond van portugal , wat waren de negatieve dingen ? vervolgens vertelde hij een en ander over hem zelf, wanneer hij getrouwd was, dat hij een dochter had. over zijn ouders enz. een paar keer vroeg ik of er ook andere mensen zaten de wachten, hierop kwam praktisch geen antwoord. als laatste vroeg hij of ik gezond was, of ik tabletten slikte, of mijn ogen goed waren enz.  of ik in het verleden problemen had met mijn gezondheid. of ik eenzaam was en of ik tevreden was met mijzelf. hij vond al deze vragen belangrijk, zodat hij inzicht had in het wel en wee van zijn "patienten". de extra tijd die hiermee gemoeid is, was voor hem geen verspilde tijd. 
als ik dan dit bericht lees, dat een kort gesprek van 2 minuten , € 230,98 dan is dit toch wel een exhorbitant bedrag. mijn rekening was € 12,50, daarvoor moest er ook nog een officieel document ingevuld en uitgeprint worden. omdat ik vroeger bij de consumentenbond heb gewerkt, zou ik deze gedupeerde persoon adviseren om de zorg verzekering hierover in te lichten. ook dat het niet fair is om dit bedrag af te halen van het eigen risico. ook het ziekenhuis zou ik hier op aanspreken. ik ben er van overtuigd, dat hiervoor het eigen risico niet is bedoeld. een mens zou niet eens meer durven, om telefonisch contact op te  nemen, met een arts of ziekenhuis. heel goed dat deze situatie onder ogen komt van vele lezers.