Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ro
RobinR - 03-11-2022 20:56:18
Elektronica & TV

Dyson v11 stofzuiger reparatie ondeugdelijk onderdeel na garantie

bedankt voor alle reacties. hieruit is me dus duidelijk geworden dat:


 


- in nederland de garantie net zo lang is als de te verwachten levensduur van het product
- richtlijn volgens uneto-vni is 3 jaar voor een stofzuiger van meer dan 200 euro.
- voor deze garantie moet ik bij de leverancier zijn (coolblue) en niet de fabrikant.


- ik moet bewijzen dat het product buiten mijn schuld om is stuk gegaan.


 


over deze bewijslast zegt consuwijzer het volgende:


"het is verstandig om op internet te zoeken of meer consumenten klagen over hetzelfde probleem."


 


nu zijn er twitter meer dan genoeg berichten te vinden over deze trigger die binnen 3 jaar kapot is gegaan:


https://twitter.com/search?q=dyson%20trigger%20v11&src=typed_query&f=live


 


daarnaast geeft de fabriek dyson zelf op twitter ook aan dat dit een veelvoorkomend probleem is bij de sv14 v11 (precies het model waar het hier om gaat).


dyson geeft in een mailuitwisseling aan "dat het probleem min of meer bekend is" en dat "het onderdeel zelf niet heel kostbaar" is.


in nieuwere modellen is dit daarom ook aangepast.


 


nu vraag ik me af: is dit genoeg bewijs of wat kan ik nog meer doen om dit aan te tonen?


 


ik wil uiteraard voorkomen dat ik straks in een discussie met de leverancier beland en honderden euro's aan reparatiekosten moet betalen.