Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 18-11-2022 11:06:39
Geldzaken & Recht

Relatiegeschenken xl €83,10 retourkosten

Neen dat mag niet en u kunt het bedrag terugvorderen. heeft u wel vooraf nagegaan in hoeveree deze shop betrouwbaar is, een keurmerk heeft of dergelijke? 
het probleem zal onder meer kunnen zijn dat u telefonisch heeft geannuleerd en dat niet aangetekend schriftelijk heeft gedaan. maar confom regeklgeveing zou men u moeten terugbetalen mits het een bedrijf/shop in nederland is of in de eu. ik kom zo even bij u terug.zie o.a. deze info https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren" target="_blank">https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren en ook indien u geen lid bent kunt u uw klacht laten behandelen door https://www.klachtenkompas.nl/" target="_blank">https://www.klachtenkompas.nl/

en zie verder, mogelijk deels overbodig: 

(https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/" target="_blank">https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang. 

 


https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/verkopen-aan-consumenten/bedenktijd-wanneer-niet-wanneer-wel" target="_blank">bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | acm.nl


 https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop-of-nep-shop#:~:text=%20je%20kunt%20op%20twee%20manieren%20eenvoudig%20controleren,meestal%20kun%20je%20het%20logo%20vinden...%20more%20" target="_blank">https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-in-china-let-op-de-valkuilen?mt=2e743c0d124aedd6883b788b4e7aa1cb985f34e03700cf6143bdefd5cc7a478c&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=pol-2019-11-21&utm_content=pol-2019-11-21&utm_term=" target="_blank">https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- 


 


https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html" target="_blank">bekende malafide handelspartijen | politie.nl


 


onsumentenbond en  https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat%20" target="_blank">https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-in-china-let-op-de-valkuilen" target="_blank">bestellen in china: let op de valkuilen | plusonline


 


https://www.consumentenbond.nl/online-kopen" target="_blank">online kopen: zo shop je veilig online | consumentenbond


 


https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/webshop-stuurt-me-door-naar-china-mag-dit


   en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.


 


u kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/" target="_blank">https://www.klachtenkompas.nl/ van de consumentenbond en bij http://www.consuwijzer.nl/" target="_blank">www.consuwijzer.nl van de acm. indien u wel heft betaald en het vermoeden heeft dat u wordt/bent opgelicht, doe dan melding bij de politie. (hoewel men er daar geen prioriteit aan zal geven).