Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Iv
Ivo W - 02-01-2023 19:06:54
Geldzaken & Recht

Hoe abnamro bereiken zonder te bellen.

1: abn-amro is niet verplicht om met u te communiceren op de wijze die u wenst. u heeft de rekening destijds geopend op een vestiging van de bank. het is dan niet onredelijk dat wanneer u er met de verschillende opties voor communicatie op afstand niet uit komt, te verlangen van u om naar een vestiging van de bank toe te komen. bij uw emigratie is het uw keuze geweest om nog met een aantal bedrijven in nederland zaken te blijven doen, de directe consequentie daarvan die u aanvaard heeft, is dat u soms dus zult moeten terugkeren naar nederland om zaken in persoon af te handelen.

2: abn-amro is net als elke financiële dienstverlener wettelijk verplicht om op een voorgeschreven wijze uw identiteit vast te stellen en eens in de zoveel tijd te controleren. ook daarvoor moet u mogelijk naar een vestiging toe. is uw rekening toevallig beëindigd omdat u zich niet opnieuw gelegitimeerd heeft op de voorgeschreven wijze toen de bank u daarom vroeg?

3: gezien via de chat en facebook u niet naar wens verder geholpen kunt worden, vermoed ik dat ze bij de bank de 'problemen' waar u tegenaan loopt ook niet telefonisch kunnen oplossen.

en nee, het is niet onredelijk van de bank om voor sommige handelingen van u te verlangen dat u naar nederland verhuist. indien u dit zelf wél bezwaarlijk vindt, dan had u bij of direct na uw emigratie uw bankzaken moeten verhuizen naar een bank in uw nieuwe thuisland.