Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Iv
Ivo W - 05-01-2023 21:49:44
Geldzaken & Recht

Flanderijn ziet het anders

Zoals hier al meermaals is geschreven:

dat de gegevens op de oorspronkelijke overeenkomst niet meer overeen komen, maakt niet zo veel uit. ik heb nog overeenkomsten lopen van twee of drie verhuizingen geleden. en ik denk zelfs nog wel één die al loopt van voor ik mijn ouderlijk huis heb verlaten, namelijk mijn autoverzekering. die polis loopt nog altijd. maar ik ben wel inmiddels 4 verhuizingen en 3 auto's verder. en de verzekeraar is inmiddels ook al zeker 2 keer overgenomen en van naam veranderd. er is dus vanalles aan die overeenkomst gewijzigd. maar de overeenkomst bestaat nog steeds en is ook nog altijd rechtsgeldig.

ook uw overeenkomst met de bank zal waarschijnlijk nog steeds rechtsgeldig zijn. tenzij deze overeenkomst van oorsprong al een vaste einddatum had óf indien u zelf nadrukkelijk de overeenkomst heeft opgezegd én heeft voldaan aan de bij die opzeggen behorende verplichten heeft voldaan. denk hierbij aan het aflossen van een openstaande lening/roodstand + het voldoen van de verschuldigde rente tot eb en met de dag van volledige aflossing.

als uw eigen gegevens niet meer kloppen, dan is dat waarschijnlijk aan uw zelf te wijten. in de voorwaarden zal staan dat wanneer uw adresgegevens wijzigen of wanneer u de tegenrekening niet meer gebruikt, u zélf de wijzigingen moet doorgeven. als u niet kunt aantonen dat u zelf de wijzigingen aan uw zijde correct heeft doorgegeven, dan is daarmee de overeenkomst écht niet vervallen. ook is daarmee het mislopen van informatie vanuit de bank aan uzelf te wijten. de bank hoeft slechts aannemelijk te maken dat zij belangrijke informatie naar het laatst bekende adres van u heeft gestuurd. daarmee geldt die informatie als 'ontvangen door de klant'. het is niet de verantwoordelijkheid van de bank dat u uw juiste gegevens niet kenbaar maakt. 

het lijkt me verstandig om snel orde op zaken te stellen en uw plichten alsnog na te komen. dit niet doen kan u nog héél lang achtervolgen. zeker nu flanderijn kennelijk wél sporen van u heeft gevonden en u heeft kunnen bereiken, is de kans vrij klein dat uw dossier wordt afgeboekt als "niet inbaar". iedere stap die u nog binnen de eu zet zal alarmbellen doen rinkelen. rustig een uitvaart bezoeken van een vriend of familielid zit er niet meer in als u de zaken op z'n beloop laat.