Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 15-01-2023 10:42:53
Computers & Telefonie

Email ontvangen lukt niet op nieuwe laptop

Mijn eerste advies is: benader de verkoper (of een andere it specialist/service in uw omgeving) voor hulp. ik had zelf bij de aanschaf van een nieuwe laptop en gelijktijdig ook ms office outlook 2021 problemen met de e-mail en dat is door de verkoper opgelost. het probleem bleek bij mij het verschil te zijn tussen pop3 en imap instelling en diende de instelling die na installatie was ingevoerd (imap) gewijzigd worden in pop3. door de andere synchronisatie wijze bij imap liep door synchroniseren met ook de server van mijn provider de e-mail box daar steeds weer helemaal vol en kon er niets worden ontvangen. na herstel naar pop3 was dat opgelost. het lijkt mij dat dit bij uw vader ook het geval kan zijn. mijn provider wist voor mij 5 maanden geleden (nog) geen oplossing.

zie https://support.microsoft.com/nl-nl/office/wat-is-het-verschil-tussen-pop-en-imap-85c0e47f-931d-4035-b409-af3318b194a8" target="_blank">https://support.microsoft.com/nl-nl/office/wat-is-het-verschil-tussen-pop-en-imap  voor uitgebreide toelichting.