Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mo
mof - 20-01-2023 11:18:51
Computers & Telefonie

Ik sta machteloos tegenover bol.com terwijl ik meen gelijk te hebben

Op elektronika zoals telefoons geldt in principe een garantie termijn van 2 jaar. echter, in de eerste 6 maanden moet de leverancier aantonen dat het produkt niet onder de garantie valt, bijvoorbeeld door gebruiksschade. vanaf 6 maanden moet de klant aantonen dat de problemen niet door bijvoorbeeld gebruiksschade zijn ontstaan. vanaf 27 mei 2022 is zes maanden dus 27 november 2022 en dus moet u aantonen dat de schade niet door gebruiksschade komt.

als u kunt aantonen dat de schade niet door de overige gebruiksschade komt dan heeft u recht op garantie. het doet er dan niet toe of u de telefoon weer ongerepareerd heeft terugontvangen of niet. dit terugontvangen is geen acceptatie van verantwoordelijkheid voor de problemen.