Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 27-01-2023 19:20:21
Winkels & Webshops

Retour blouse

Het zou niet 'moeten mogen'. lastige uitdrukking maar ik geef u zoi nadere infoi. voor u als mosterd na de maalijd maar voor iuk dat doe: is hun wareenhuis wel binnen de eu want dan zou een melding kunnen doen bij - het europees consumenten centrum (ecc, indien het een conflict met een europees bedrijf betreft). tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/" target="_blank">https://www.eccnederland.nl/.

daarbij heb ik ook nog de vraag: waarom iets betalen dat niet goed is? maar ja, wat er dan gebeurt is ook niet te overzien en dan dus toch ook maar dit: 
 

ik kan hier helaas ook verder niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.


 


zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=kassa&utm_content=kassa%20zondagbrief" target="_blank">https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=kassa&utm_content=kassa%20zondagbrief


 


of deze zeer recente https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/malafide-webshop-onduidelijke-dropshipper-of-betrouwbare-webwinkel-zo-word-jij-nooit-meer-genept/?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=dmd-radar&utm_campaign=nieuwsbrief%20maandag%203%20oktober&at_medium=email&at_emailtype=retention&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=20221003#at_emailtype=retention&at_medium=email&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=nieuwsbrief+maandag+3+oktober" target="_blank">https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/malafide-webshop-onduidelijke-dropshipper-of-betrouwbare-webwinkel-zo-word-jij-nooit-meer-genept/?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=dmd-radar&utm_campaign=nieuwsbrief%20maandag%203%20oktober&at_medium=email&at_emailtype=retention&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=20221003#at_emailtype=retention&at_medium=email&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=nieuwsbrief+maandag+3+oktober


 


zie verder voor nog meer details/waarschuwingen: acm http://www.consuwijzer.nl/" target="_blank">www.consuwijzer.nl 


 


(https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/" target="_blank">https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang. 


 


https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/verkopen-aan-consumenten/bedenktijd-wanneer-niet-wanneer-wel" target="_blank">bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | acm.nl


 https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop-of-nep-shop#:~:text=%20je%20kunt%20op%20twee%20manieren%20eenvoudig%20controleren,meestal%20kun%20je%20het%20logo%20vinden...%20more%20" target="_blank">https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-in-china-let-op-de-valkuilen?mt=2e743c0d124aedd6883b788b4e7aa1cb985f34e03700cf6143bdefd5cc7a478c&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=pol-2019-11-21&utm_content=pol-2019-11-21&utm_term=" target="_blank">https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- 


 


https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html" target="_blank">bekende malafide handelspartijen | politie.nl


 


 en  https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat%20" target="_blank">https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat


https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-in-china-let-op-de-valkuilen" target="_blank">bestellen in china: let op de valkuilen | plusonline


 


https://www.consumentenbond.nl/online-kopen" target="_blank">online kopen: zo shop je veilig online | consumentenbond


 


https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/webshop-stuurt-me-door-naar-china-mag-dit


   en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.  gelet op het gegeven dat men niet in nederland gevestigd zou het nemen van nadere aktie u mogelijk veel meer geld kosten al is het dan wel een geven dat deze leverciers daar 'wel beter van worden'.