Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 01-02-2023 12:07:15
Winkels & Webshops

Zenioo

Helaas denk ik dat ik hier een vervelend bericht voor u plaats en wel de bevestigg dat u helaas 'dikke 'pech'zult hebben en er niets te halen / te vorderen valt althans niet zonder veel moeite, kosten en vrijwel geen kans op succes: https://webshopchecker.nl/alert/pas-op-zenioo-nl-fraude-waarschuwingen/" target="_blank">https://webshopchecker.nl/alert/pas-op-zenioo-nl-fraude-waarschuwingen/

en dan aanvullend mijnerzijds toch ook maar dit (samenvatten als bijv. nooit iets bestellen via tik tok) als mosterd na de maaltijd: 


ik kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.


 


zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=kassa&utm_content=kassa%20zondagbrief" target="_blank">https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=kassa&utm_content=kassa%20zondagbrief


 


of deze zeer recente https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/malafide-webshop-onduidelijke-dropshipper-of-betrouwbare-webwinkel-zo-word-jij-nooit-meer-genept/?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=dmd-radar&utm_campaign=nieuwsbrief%20maandag%203%20oktober&at_medium=email&at_emailtype=retention&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=20221003#at_emailtype=retention&at_medium=email&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=nieuwsbrief+maandag+3+oktober" target="_blank">https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/malafide-webshop-onduidelijke-dropshipper-of-betrouwbare-webwinkel-zo-word-jij-nooit-meer-genept/?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=dmd-radar&utm_campaign=nieuwsbrief%20maandag%203%20oktober&at_medium=email&at_emailtype=retention&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=20221003#at_emailtype=retention&at_medium=email&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=nieuwsbrief+maandag+3+oktober


 


zie verder voor nog meer details/waarschuwingen: acm http://www.consuwijzer.nl/" target="_blank">www.consuwijzer.nl 


 


(https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/" target="_blank">https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang. 


 


https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/verkopen-aan-consumenten/bedenktijd-wanneer-niet-wanneer-wel" target="_blank">bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | acm.nl


 https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop-of-nep-shop#:~:text=%20je%20kunt%20op%20twee%20manieren%20eenvoudig%20controleren,meestal%20kun%20je%20het%20logo%20vinden...%20more%20" target="_blank">https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-in-china-let-op-de-valkuilen?mt=2e743c0d124aedd6883b788b4e7aa1cb985f34e03700cf6143bdefd5cc7a478c&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=pol-2019-11-21&utm_content=pol-2019-11-21&utm_term=" target="_blank">https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- 


 


https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html" target="_blank">bekende malafide handelspartijen | politie.nl


 


 en  https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat%20" target="_blank">https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat


https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-in-china-let-op-de-valkuilen" target="_blank">bestellen in china: let op de valkuilen | plusonline


 


https://www.consumentenbond.nl/online-kopen" target="_blank">online kopen: zo shop je veilig online | consumentenbond


 


https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/webshop-stuurt-me-door-naar-china-mag-dit


   en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn