Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

M2
M2022 - 03-03-2023 20:50:02
Huishouden & Energie

Bij de tarief verhoging verhoogde eneco binnen 9 dagen , nu bij verlaging 2 manden

Volgens mij is de verhoging in september aangepast naar aanleiding van klachten destijds. zodat die alsnog 1 maand na bekendmaking inging.
wat betreft de verlaging van de tarieven nu: u geeft aan dat in begin januari is gecommuniceerd dat dat per 1 maart zou zijn. bedoelt u daarmee dat uw tarief per 1 maart verlaagd zou worden?? of heeft u ergens in de media gelezen dat eneco de tarieven per 1 maart verlaagt?? want als dat laatste het geval is, dan wil dat niet automatisch zeggen dat dat voor alle klanten geldt. dat is afhankelijk van de ingangsdatum van uw contract en de datum van uw laatste tariefswijziging ( lastig uitleggen zo maar het komt erop neer dat eneco verschillende groepen klanten heeft die allen op verschillende maanden een tariefsaanpassing krijgen).
als echt aan u is gemeld dat uw tarief lager zou worden  per 1 maart, dan mogen ze dat natuurlijk niet nu ineens naar 28 maart verzetten en dan zou u een klacht kunnen indienen. maar ik heb de indruk dat u door de mediaverhalen over verlaging per 1 maart gewoon hebt aangenomen
dat dat ook voor u gold, terwijl dat dus niet zo was.