Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ro
ronny530 - 11-04-2023 14:22:18
Auto & Vervoer

Stellantis

Ik heb het item bekeken en wat die woordvoerder vertelde was zeer helder geformuleerd. bij aanschaf wordt de koper er al van op de hoogte gesteld dat dit model zoals elke auto regelmatig onderhoud nodig heeft. hij haalt nog net niet de garantievoorwaarden aan en daar speelt amber handig op in want wie leest die garantievoorwaarden bijna niemand. bij elke nieuwe auto wordt een onderhoudsboekje verstrekt waarin de service intervallen vermeld staan en een reeks onderhoudskolommen die door een garage die het periodieke onderhoud pleegt in dat boekje de gedane werkzaamheden op datum en km stand afstempeld. sec gezien, al zou men de garantievoorwaarden niet lezen weet elke autokoper dat elke auto onderhoud nodig heeft en juist dat onderhoudsboekje zeer belangrijk is voor de eerste jaren garantie en latere verkoop van de auto. van de gedupeerden die getroffen worden is niet vast te stellen of dat onderhoud ook daadwerkelijk is uitgevoerd en beroepen zich op een ontwerpfout omdat de verwachting was dat de distributieriem nog niet aan vervanging toe was. de woordvoerder adviseerde die gedupeerde kopers om alsnog naar de dealergarage te gaan die op zijn beurt weer contact met stellantis op kan nemen om tot een oplossing te komen. met andere woorden de deur is niet definitief gesloten maar gaat pas open als een gedupeerde zich bij een een dealergarage meldt.