Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ro
ronny530 - 01-05-2023 13:49:28
Geldzaken & Recht

Mag een bank dit vragen van de klant

Toen ing de tancodes per sms of op papier afschafte en bevestigen middels een app aankondigde was daar ook veel heisa over en ook toen is er oplossing gekomen voor klanten die geen slimme telefoon hadden of wilde aanschaffen. abn amro werkt ook zo'n oplossing uit maar welke dat is zal blijken. mijn eerste ervaring met internetbankieren was in 2001 bij de rabo met een soort van rekenmachine waarop een verkregen cijferreeks ingevoerd moest worden en na op de knop = drukken verscheen een code die weer ingevuld moest worden. bij overschrijven weer hetzelfde verhaal en bij één cijfer verkeerd of vergeten begon het weer opnieuw. de latere e-dentifier was wat simpeler maar nog steeds zeer omslachtig maar je leerde er wel mee om te gaan. anno nu bankier ik bij de ing en gebruik de app tot volle tevredenheid want de app geeft zelf de instructies waarbij je geen fouten kunt maken. hoe het in de app van abn amro zal gaan weet ik niet maar als bij het installeren van de app enkel een wifi verbinding noodzakelijk is dan hoeft er ook geen telefoon abonnent afgesloten te worden. de weerstand tegen de aanschaf van een slimme telefoon lijkt mij groter dan het gebruik van de app want dat is aan te leren maar als er geen abonnement afgeloten hoeft te worden en enkel een wifi verbinding noodzakelijk is heeft een familielid of kennis er vast nog wel één liggen die in een kast ligt te verstoffen.