Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Jo
Joost Joosten - 06-05-2023 20:03:01
Geldzaken & Recht

Mag een bank dit vragen van de klant

ik heb dat bericht ook van de abnamro gekregen. ik heb echter een google vrije telefoon met open source software van de e-foundation. bij  google of apple neem je geen product af, maar ben jij het product. ik heb er dus geen behoefte aan om mij bij een van die clubjes aan te sluiten.


ik zou er niets op tegen hebben als de app bij de bank te downloaden zou zijn, maar dat blijkt niet te kunnen.


ik heb contact gehad met bits of freedom, een organisatie die opkomt voor digitale burgerrechten. zij herkenden het probleem maar het is een kleine organisatie en hebben niet de capaciteit om hier nu werk van te maken. ik kreeg het advies om contact op te nemen met de interne privacytoezichthouder van de abnamro. de abnamro is echter niet bereikbaar via mail. ik heb daarom een bericht gestuurd via het klachtenformulier dat ik over de kwestie contact wilde hebben met de privacytoezichthouder.


tot mijn groote verbazing werd ik gebeld door de klachten afdeling van de bank. de bankmedewerker wist mij te vertelen dat men veel klachten over het verdwijnen van de e.defender heeft gehad en dat men heeft besloten deze nog niet te laten verdwijnen. er zal wel een ander apparaat voor in de plaats komen, maar wat en wanneer is nog niet bekend.