Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

NevOcmer
NevOcmer - 23-05-2023 09:17:35
Huishouden & Energie

Liander monteur veroorzaakt kortsluiting; liander weigert aansprakelijkheid

Dit lijkt ons verhaal wel. bij ons is precies hetzelfde gebeurt vorig jaar. alle apparatuur in de keuken, wasmachine, droger, cv ketel, boiler etc.. allemaal kapot. liander verwees ons inderdaad ook naar de website, maar wij hebben contact opgenomen met onze verzekering. die heeft het uiteindelijk afgehandeld met ons (schade ruim 17000 euro) en is dit gaan verhalen bij liander.

toen het gebeurde vertelde de monteur dat het een fout was van onze elektriciën, dus die heb ik gelijk gebeld. die is gekomen en heeft samen met de man van liander gekeken, maar die konden niets ontdekken. mijn elektriciën vertelde me dat het enige wat gebeurt kan zijn, dat de monteur van liander de nul en fase draad heeft omgewisseld waardoor er piekspanning is komen te staan op 2 van de 3 groepen. en heel toevallig zat alle defecte apparatuur ook op die 2 groepen.

mijn advies is dus ook om met je verzekeringsmaatschappij te bellen. je bent hier normaal gesproken voor verzekerd, gedeeltelijk inboedel en gedeeltelijk opstal.