Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita5
marita5 - 30-05-2023 18:00:19
Computers & Telefonie

T-mobile rekent voortijdig inflatiecorrectie door aan de klant.

Hallo heszar , 

veelgestelde vragen t-mobile , 




waarom een inflatiecorrectie?

als de prijzen in nederland stijgen, dan stijgen ook onze kosten. daarom passen wij een inflatiecorrectie toe op onze abonnementstarieven. 




hoe hoog is de inflatiecorrectie?

de inflatiecorrectie die t-mobile dit jaar (2023) doorvoert, is door het cbs vastgesteld op 8.6%. wij volgen - zoals voorgaande jaren - de door het centraal bureau voor de statistiek (cbs) berekende inflatie (consumentenprijsindex) over de maand juni. je vaste maandelijkse abonnementstarief gaat met dit percentage omhoog. 




hoe is het inflatiepercentage bepaald?

het centraal bureau voor de statistiek (cbs) berekent elke maand de hoogte van de inflatie op consumentenproducten en -diensten. ze meten de procentuele verandering van de consumentenprijsindex (cpi) ten opzichte van dezelfde periode het jaar daarvoor. onze aanpassing baseren wij op het specifieke consumentenprijsindexcijfer van het cbs van de maand juni van het voorafgaande jaar. dit inflatiepercentage was 8,6% in juni 2022. 




hoe ben/word ik geïnformeerd over de inflatiecorrectie?

deze inflatiecorrectie is in lijn met de contractuele afspraken met onze klanten. we informeren klanten vooraf via de factuur van december dat de inflatiecorrectie er aan gaat komen. alle klanten zien de inflatiecorrectie vervolgens toegepast en uitgelegd worden op de factuur van januari, met een verwijzing naar meer informatie op de website. 




wanneer gaat de correctie in?

wij corrigeren het abonnementstarief elk jaar op 1 januari. is jouw contract op of na 1 oktober 2022 afgesloten of verlengd? dan zal het abonnementstarief pas volgend jaar gecorrigeerd worden met het dan geldende inflatiepercentage. 


lees ook deze informatie eens door , 

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/abonnementen/aanbieder-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/abonnementen/aanbieder-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden