Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

R.V. Tettero
R.V. Tettero - 26-06-2023 13:53:01
Geldzaken & Recht

Pakket wordt niet geleverd door postnl

Ook ik ben de dupe van een vergelijkbare situatie. ik loop bij postnl tegen een muur van onwil en het niet nemen van verantwoordelijkheid aan. het pakket met lego voor de kinderen dat ik gekocht heb via marktplaats werd verstuurd met track en trace code en was nadat er een bezorgtijd werd aangegeven, door grote drukte helaas vertraagd. dan ineens is het pakket verloren geraakt??


ik heb o.a. onderstaand bericht verstuurd aan postnl:


als het pakket is aangemeld voor bezorging ga ik ervan uit dat het pakket ook reeds bij een van uw bezorgers is aangeboden geweest. het is uw verplichting en verantwoordelijkheid zorg te dragen dat het pakket wordt aangeboden. het pakket is mij op 23 mei toegzegd bezorgd te worden op 24 mei tussen 12.15 en 14.45 uur. op 24 mei is de zending vertraagd en zal het zo snel mogelijk worden bezorgd en is het pakket daarna ineens verdwenen.
 
u hebt de verplichting om te voldoen aan de bepalingen van de postwet en andere toepasselijke wetten en regelgevingen. u dient te zorgen voor een betrouwbare en tijdige bezorging van post en pakketten, de privacy van gebruikers respecteren en voldoen aan de algemene normen van goede bedrijfsvoering.

als antwoord kreeg ik dit bericht retour:

"geachte heer tettero,
 
hartelijk dank voor uw e-mail. ik heb onderzoek bij verschillende afdelingen binnen postnl gedaan, o.a. bij het distributiecentrum en lost & found. helaas was dit negatief. ik snap zeker dat dit teleurstellend is, maar het eerder genoemde standpunt blijft gehandhaafd.
 
eventuele vervolgmails van uw hand met betrekking tot deze zending zullen ter kennisgeving worden aangenomen maar u zult geen verdere reactie meer ontvangen.
 
heeft u nog vragen?
 
op postnl.nl/klantenservice vindt u de antwoorden op de veelgestelde vragen. daarnaast vindt u hier hoe u contact met ons kunt opnemen als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden."
 
ik vind het onbehoorlijk dat een betaalde dienst zich zo gemakkelijk van haar verplichtingen kan verschonen en ben op zoek naar gelijke gevallen om hier een grotere claim van te kunnen maken.
 
ik hoop dat kassa hierin wat voor mij kan betekenen.