Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Iv
Ivo W - 09-07-2023 12:49:22
Geldzaken & Recht

Ing bank; irritant meldingen tijdslimiet bereikt

Zolang u daadwerkelijk bezig bent met handelingen uit te voeren in de browser of app, heeft u géén last van de tijdslimiet.

de tijdslimiet komt immers alleen in beeld wanneer er 'niets' gebeurt in de app of op de geopende pagina van internet bankieren. een simpele veiligheidsmaatregel die bescherming biedt tegen het vergeten uit te loggen. en de bank gaat écht niet van de veiligheidsprocedures afwijken omdat u het onhandig vindt.

wanneer u voordat u de overboeking wilt doen simpelweg zorgt dat de gegevens klaar liggen, dan zou een tijd van 5 minuten per overboeking toch meer dan voldoende moeten zijn om het bedrag, naam van de ontvanger, rekeningnummer en het betalingskenmerk in te voeren. u kunt het uzelf ook makkelijk maken door van de mensen en bedrijven waar u met enige regelmaat geld naar over maakt op te slaan in het adresboek van uw bankomgeving/app. naam en rekeningnummer zijn dan al ingevuld, dan hoeft alleen nog het bedrag en eventuele betalingskenmerk er bij gezet te worden.
zodra u de eerste betaalopdracht opslaat en een volgende start, dan wordt ook de 5-minuten teller weer op nul gezet, en is er voor het invullen van de volgende betaalopdracht dus gewoon weer genoeg tijd beschikbaar.