Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Naamloze
Naamloze - 10-07-2023 16:10:33
Geldzaken & Recht

Klacht over youfone

Volgens mij zou je het complete pakket moeten kunnen opzeggen (al zijn ze er niet super duidelijk over in hun algemene voorwaarden). er is een bestand te downloaden, specifiek voor het alles-in-1-pakket. https://www.youfone.nl/algemene-voorwaarden

en hierin staat deze bepaling:
algemene voorwaarden klanten youfone
versie maart 2021 • ‘internet & tv en/of bellen’
artikel 4.3
3. partijen kunnen een overeenkomst te allen tijde ontbinden met behoud van recht op
schadevergoeding, indien de andere partij in de nakoming van één of meer van de
overeengekomen verplichtingen tekortschiet en in verzuim verkeert.

ik ben geen expert in consumentenrechten, maar je maakt natuurlijk gebruik van alles in 1 omdat
- je daardoor vaak korting krijgt
- je alles onder 1 dak hebt

zij maken het je vervolgens onmogelijk om komend jaar(en) bij de concurrent een alles-in-1-pakket te nemen. 

mocht je rechtsbijstand hebben of lid zijn van de consumentenbond, zou je nog een ingebrekestelling kunnen sturen per brief en email, waarin je kenbaar maakt, waarom je het gehele contract ontbind. zelf kan je dit ook, maar heeft wellicht mindere indrukskracht (is dat een woord?, haha). al moet je dan denk ik wel bewijzen dat het aan hun dienst ligt, en niet aan je televisie.

puur mijn mening (disclaimer), maar als je met feiten aankomt, willen ze vaak nog wel meewerken