Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Mabelle
Mabelle - 14-07-2023 11:33:03
Geldzaken & Recht

Betaalherinnering

Ja, een zorgverzekeraar mag tot 5 jaar nog een herinnering sturen. neem aan dat je internetbankiert, daar kun je tot zeker 5 jaar terug (bij de ing zelfs tot 10 jaar terug) je af- en bijschrijvingen terug vinden.

als je internetbankiert is er dus geen enkele reden om een papieren afschrift op te vragen waar je notabene ook nog voor zou moeten betalen.

wat bewaarplicht belastingdienst betreft: in tegenstelling tot wat anderen beweren, heeft een particulier geen bewaarplicht. een eventuele correctie van de inkomstenbelasting gaat bovendien maar tot 5 jaar terug. maar dan nog is er geen enkele reden om papieren bankafschriften te bewaren, aangezien je bepaalde afschrijvingen ook kan terugvinden in mijning, mijnrabo enz.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/inkomstenbelasting/vraag-en-antwoord/hoe-lang-moet-ik-mijn-financiele-administratie-bewaren" target="_blank">https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/inkomstenbelasting/vraag-en-antwoord/hoe-lang-moet-ik-mijn-financiele-administratie-bewaren