Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mahadma
mahadma - 16-07-2023 18:38:23
Winkels & Webshops

Zalando wil betaling 2,5 jaar na aankoop?

een factuur of vordering verjaart en is dus niet eeuwig incasseerbaar. de verjaringstermijn van een factuur voor zakelijke klanten is in principe vijf jaar, net als bij facturen aan consumenten als het om diensten gaat. verkoop je een product aan een consument, dan is de verjaring van een factuur al na twee jaar.

er is dus in uw geval sprake van 2 jaar verjaring. echter (om om een mooi rijdende rechter woord te gebruiken), ik heb nu voor de tweede keer in een jaar tijd van zalando het bericht gekregen dat een betaling per creditcard niet gelukt is, daardoor is de 2 jaar termijn gestuit. ergo, u moet betalen. en ja, zalando kan dit "zomaar" doen. een welgemeend advies, controleer eens in de maand of u alles betaald heeft wat u moet betalen. en ja, ze kunnen u dwingen, deurwaarder enz, met allemaal kosten voor u extra.