Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mo
mof - 18-08-2023 12:29:57
Winkels & Webshops

Mag de webshop mijn retour weigeren?

Nee. wettelijk moet u het artikel binnen 14 dagen retourmelden. het hoeft niet binnen 14 dagen aangekomen te zijn. de webwinkel mag wachten wel wachten met terugbetalen tot het artikel is aangekomen. op het moment dat het is aangekomen heeft de winkel 14 dagen tijd om het te inspecteren en uw geld, of het rechtvaardige deel daarvan (bij bijvoorbeeld schade) terug te betalen.

belangrijk is dus de datum dat u het heeft retourgemeld in het kader van de wet koop op afstand: dit kan bijvoorbeeld door in te spreken op de voicemail, een email, telefonisch, of met papieren post (en laat uw fantasie werken). heeft u het zonder voorafgaande melding teruggezonden dan kan de webwinkel claimen dat u het te laat heeft retourgemeld en vervalt uw recht.
handig om van de retourmelding inclusief datum een bewijsstuk te brewaren.
de 14 dagen gaan in op de dag nadat u het artikel heeft ontvangen.
de track and trace van postnl geeft niet altijd de actuele situatie weer ... helaas.