Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ee

Scherm kapot van pocketbook touch hd3, maar geen garantie.

Het scherm van een e-reader is erg kwetsbaar. het is daarom raadzaam om altijd een stevige beschermhoes te gebruiken.
daarnaast is het belangrijk om rekening te houden met de kwetsbaarheid van het scherm tijdens gebruik én opslag.
leg je een reader even weg? zorg er dan voor dat je die weg legt op een veilige plek en met de beschermhoes dicht.
stop een e-reader ook niet in een koffer maar neem deze mee in een handtas. in een koffer kan teveel druk onstaat waardoor het scherm kan beschadigen.

in veel gevallen ontstaat de schade zonder dat je dit bewust in de gaten hebt. daardoor lijkt het alsof de schade aan het scherm spontaan ontstaat. niets is echter minder waar.  voorbeeld; je ligt lekker op het strand, je staat even op en je legt de e-reader even weg op je bedje. iemand gaat op het bedje zitten en heeft niet door dat die op de reader zit... of je legt even de reader weg maar klapt de hoes niet dicht. er hoeft maar iets te gebeuren en het scherm is kapot. zo zijn er nog talloze voorbeelden te noemen.

nog even over de garantie en de bewijslast. de verkoper moet binnen 12 maanden (sinds 27 april 2022) aantonen dat het defect is ontstaan door verkeerd gebruik. kan hij dit niet? dan moet de verkoper het product herstellen, vervangen of het aankoopbedrag terugbetalen. dit bekent echter niet dat je door deze wettelijke regel altijd maar schadeloos gesteld wordt door de verkoper.  je kan je voorstellen dat een scherm niet zomaar barst. dat doet het namelijk ook niet en daarin zal een geschillencommissie of rechter ook in meegaan. de verkoper kan- net als de klant- een onafhankelijke deskundige inzetten. gelijk (willen) hebben en gelijk krijgen zijn altijd nog twee verschillende dingen.