Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Am
Amberdvb - 07-09-2023 09:24:58
Winkels & Webshops

Garantie

Wanneer een product kapot gaat dient de verkoper te zorgen voor een deugdelijke oplossing. deze oplossing kan zijn in de vorm van reparatie, vervanging of het teruggeven van het geld. indien de kosten voor reparatie niet in verhouding staat tot het product, is de verkoper niet verplicht het product te repareren en mogen ze het geld teruggeven. dit is geregeld in het burgerlijk wetboek. het uitgangspunt is dat er een andere oplossing aangeboden mag worden, zo lang u daar niet te veel last van zou ondervinden. de oplossing die amazon aanbiedt zal (waarschijnlijk) als passend worden beschouwd. 

eventueel helpt dit nog: https://juristenblog.nl/heb-je-altijd-garantie-als-je-iets-koopt/" target="_blank">https://juristenblog.nl/heb-je-altijd-garantie-als-je-iets-koopt/