Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Networkdrone
Networkdrone - 08-09-2023 08:09:48
Geldzaken & Recht

App communicatie instantie

@juliomariner, de vraag is toch duidelijk en zelfs heel simpel. anderen weten mij toch te beantwoorden, al is het antwoord niet wat ik zoek.

even voor de rest, ik zoek naar een wettelijk antwoord. je mag als mening hebben dat het is toegestaan, maar dat maakt het nog niet dat het ook daadwerkelijk wettelijk is toegestaan.

de reden dat ik de app niet installeer, is net als dezelfde reden waarom ik vele andere apps ook niet installeer en dit voorheen ook geen probleem was omdat dezelfde informatie ook via de webbrowser in te zien was. elke instantie heeft tegenwoordig het idee om zelf een app te maken, dit is tenslotte handig en leuk voor de gebruikers die je wilt benaderen. echter zijn vele apps zodanig snel en slecht in elkaar geflanst dat er geen rekening wordt gehouden met de veiligheid en privacy. ze zijn dus een hoog risico op inbraak op je telefoon. hoe meer van deze apps je moet installeren, hoe groter die risico. hier wordt dan al jaren voor gewaarschuwd, maar blijkbaar interesseerd het maar weinigen. ik wil niet geforceerd worden, om gebruik te maken van een dienst die noodzakelijk is en waar geen alternatief voor is, van een niet geverifieerde app. zorg dan dat je de informatie ook online beschikbaar stelt of gebruik dat als basis en laat je app de informatie ophalen doormiddel van een veilige geëncrypte verbinding. dit gebeurd alleen in veel gevallen niet, en dat komt dan ook regelmatig in het nieuws, omdat weer heel veel persoonlijke data is buitgemaakt.

daarnaast is als 2e reden, dat, mocht je voor alle instanties een app moeten installeren, dan komt de telefoon zodanig vol met apps dat je wel een telefoon moet hebben met genoeg geheugen, dit heeft ook niet iedereen. we zijn niet allemaal telefoonverslaafd er zijn ook nog mensen die gewoon een simpele budget telefoon hebben. ook loop je het risico op conflicten met andere apps of dat een app gewoonweg niet wilt werken op jouw telefoon. dus dan kan je er nog altijd niet gebruik van maken. een app is gewoon een groot risico op mogelijke problemen. de reviews van deze specifieke app liegen er ook niet om. dus deze app is ook nog eens onbruikbaar.

ik heb tijdens mijn gebruik van deze opvang nooit te horen gekregen dat ze de informatievoorziening zouden gaan veranderen naar alleen een app. ik kreeg wel te horen dat ze een app zouden gebruiken, maar nam aan dat dit optioneel zou zijn, omdat er verder geen details waren verstrekt. ze zijn de eerste die echt geheel alleen de app gebruiken op een telefoon.

ik zal dan ook proberen het contract te ontbinden en een andere opvang zoeken. al is dat wel een uitdaging, gezien de beperkte aanbod.