Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

CarcCaro
CarcCaro - 23-10-2023 22:27:55
Geldzaken & Recht

Waneer komt er duidelijkheid dat ieder bedrijf winkel etc. contactgeld moet ac

Als pedicure met eigen bedrijf accepteer ik denk ik al 8 van de 12 jaar dat ik dit werk doe geen contant geld meer. de reden of meer gezegd de redenen. je moet een apart kasboek bijhouden naast je pinbetalingen en bankoverschrijvingen, dis extra werk. je moet extra naar de bank voor stortingen, kost extra tijd en zeker nu er in mijn woongebied alle ing bankfilialen gesloten werden. de grote stad heeft nog een filiaal maar het is daar betaald parkeren. je kan maar zes keer gratis storten daarna betalen. je wilt geen grote hoeveelheid cash geld de hele maand in huis, extra storten is extra kosten en extra tijdverlies. daarnaast moet je bij elke klant bijna wisselen, kost ook weer extra tijd en ook een keer gehad. opgeschreven voor de volgende keer want niet genoeg in huis of kon niet wisselen. opgeschreven in agenda etc. beweerde men ik heb je al betaald. nou bewijs dat maar eens. hele discussie. toen was ik er klaar mee. alles pin of overschrijven door bv familie etc maakt me niet uit maar altijd bewijs van betaling. zelfs de klanten vonden het makkelijker want mensen die slecht ter been zijn gaan ook niet meer zo makkelijk naar een pinautomaat voor contant geld. dus hier al jaren pin tot ieders te vredenheid. bij nieuwe klanten zeg ik dat gelijk aan de telefoon en ik moet de eerste nog vinden die zegt ik wil perse contant betalen. betalingen gaan sneller en makkelijker en het is uiteindelijk voor zowel mij als de klant goedkoper.