Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Pa
Paasklaas - 03-11-2023 11:11:02
Garantie & Verzekeringen

Naturapolis

Hier een opsomming van de verschillende antwoorden van de klantenservice op basis van dezelfde vraag, namelijk "word een bariatrische ingreep die opgenomen is in de basisverzekering voor 100% vergoed bij zorgverlener a waarmee czdirect een contract heeft?":

-zorg uit de basisverzekering bij een zorgverlener waarmee wij contract hebben word vergoed volgens de voorwaarden van de polis;
-zorg uit de basisverzekering bij een zorgverlener waarmee wij contract hebben word volledig vergoed;

bij de volgende ben ik echt gaan doorvragen. het antwoord:

-ik ben niet medisch onderlegd, maar als het om een specialistische chirurgische ingreep gaat, dan word het volledig vergoed bij een zorgverlener waarmee wij een contract hebben.

ok, mooi. want czdirect heeft een contract met dat ziekenhuis. maar wanneer ik dat ziekenhuis aangeef als de zorgverlener dan word het toch niet volledig vergoed, omdat het een specialistische ingreep betreft waarvoor czdirect afsprakt heeft andere specialistische instellingen.

na lang heen en weer gechat met de klantenservice komt dan toch het hoge woord eruit. als je echt zeker wilt weten of een specifieke behandeling bij een zorgverlener, waarmee de verzekeraar een contract heeft, volledig word vergoed dan dien je bij de zorgverlener de declaratie code op te vragen. alleen dan kan de klantenservice met zekerheid zeggen of een behandeling voor 100% word vergoed. en het gekke is is dat ik dat snap. de mensen van de klantenservice zijn niet medisch onderlegd. de mensen die je als klant te spreken zou moeten krijgen, zijn de mensen die de contracten opstellen.