Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Op
OpaFrans - 15-12-2023 13:05:20
Vrije tijd & Tuin

Postnl stuurt kaart met extra portokosten voor kerstkaart met zegel van 2022

Zoals uit uw schrijven blijkt, is de kaart van uw vriendin in december naar u verstuurd.
de decemberzegels zijn van 2022, en daarmee is de verzonden kerstkaart ook dit jaar voldoende gefrankeerd geweest.
met andere woorden: zolang het een kerstkaart betreft, die ook in de decembermaand verstuurd werd, mag er gebruik worden gemaakt van de decemberzegels van voorgaande jaren terugtellend tot 2010 zonder bijbetaling (frankering).
een ander verhaal wordt het als de kerstkaart niet aan de voorgeschreven afmetingen / gewichten voldoet. maar dat moge duidelijk zijn. als aan de voorschriften voldaan is, zou ik de kaart met extra te betalen portokosten gewoon bij het oud papier deponeren, en uitgaan van een fout bij postnl.
u krijgt overigens bij niet betalen van deze extra portokosten geen verdere aanmaning of vervelende voorstellen door postnl.
men vertrouwd er bij postnl op, dat als u ziet dat niet aan de juiste frankering voldaan werd, dit alsnog door u als ontvanger gecompenseerd wordt, omdat u de post alsnog ontvangen heeft.
rest alleen de vraag of op de verzonden kerstkaart al aangegeven stond dat er te weinig portokosten betaald waren?