Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ro
ronny530 - 25-12-2023 09:07:54
Elektronica & TV

Odido bedroevende service

Een goede wifi begint bij het modem die u van t-mobile nu odido ontvangen heeft en die wifi snelheid kunt u testen even als de snelheid van uw aansluiting.
als u over een laptop beschikt sluit die middels een ethernet kabel aan en stel de laptop zo in dat de internetverbinding bekabeld tot stand komt.
doe daarna een speedtest en controleer of de snelheid die bij uw abonnement hoort gehaald wordt komt die snelheid redelijk in de buurt dan ligt het niet aan de internet aansluiting zelf.
doe de test vervolgens draadloos en blijf zo dichtbij als mogelijk bij het modem en meet ook de wifi snelheid als die laag is dan ligt het aan het modem en dan heeft het aansluiten van wifi versterkers ook geen nut want die kunnen een lage snelheid niet sneller maken hooguit op peil houden.
is de wifi snelheid bij het modem wel voldoende dan kunt u de aansluiting en het modem als veroorzakers uitsluiten en dient de oorzaak elders in uw woning gezocht te worden.
met de laptop bij de hand kunt u de wifi snelheid controleren en op het punt waar de snelheid afneemt plaatst u een wifi versterker en controleer daarna of de snelheid weer in orde is.
controleer alle ruimtes in de woning want de kans is aanwezig dat de versterkers op de verkeerde plaatsen opgesteld staan.